Home Επιστήμες - Τεχνολογία Θετικές Επιστήμες 115η επέτειος ανακάλυψης των ακτινών Χ
115η επέτειος ανακάλυψης των ακτινών Χ Εκτύπωση E-mail
Προτάθηκε από τον/την Kelly
Δευτέρα, 08 Νοεμβρίου 2010 18:31

115η επέτειος ανακάλυψης των ακτινών Χ από τον Γερμανό φυσικό Βίλχελμ Ρέντγκεν (Wilhelm Röntgen).

Οι ακτίνες Χ πρωταρχικά χρησιμοποιήθηκαν από την Ιατρική ως διαγνωστικό εργαλείο με τη μορφή της ακτινογραφίας και από τη Φυσική και τη Χημεία με τη μορφή της κρυσταλλογραφίας. Όμως, οι ακτίνες Χ ανήκουν στις ιονίζουσες ακτινοβολίες, αφού η ενέργειά τους είναι ικανή να προκαλέσει τον ιονισμό ατόμων και μορίων από αριθμό εσωτερικών τους ηλεκτρονίων. Επομένως παρουσιάζει κινδύνους βλαβών σε ζωντανούς οργανισμούς και όχι μόνο.

Πως όμως παράγονται οι ακτίνες χ; Ο πιο συνηθισμένος τρόπος παραγωγής ακτίνων Χ είναι μέσω της επιτάχυνσης ηλεκτρονίων από δυναμικό τάξης μεγέθους των δεκάδων χιλιάδων βολτ και πρόσπτωσή τους σε στόχο ο οποίος αποτελείται από μεταλλικό υλικό μεγάλου ατομικού αριθμού. Τα ηλεκτρόνια προσπίπτοντας στο στόχο χάνουν σταδιακά την ενέργεια τους, εφ' όσον υφίστανται επιβραδύνσεις από τα άτομα του υλικού του στόχου. Εντούτοις η ενέργεια που αποδίδουν στα άτομα του στόχου είναι αρκετή για να διεγείρει και ηλεκτρόνια των εσωτερικών στοιβάδων των ατόμων. Αποτέλεσμα αυτού είναι η συμπλήρωση των στοιβάδων αυτών από ηλεκτρόνια υψηλότερων ενεργειακά στοιβάδων και έτσι παράγονται τα φωτόνια των ακτίνων Χ.

Επειδή τα ηλεκτρόνια που έχουν επιταχυνθεί αρχικά εναποθέτουν συγκεκριμένες τιμές ενέργειας στα άτομα του στόχου, το φάσμα που προέρχεται από την αποδιέγερση και συμπλήρωση των στοιβάδων των ατόμων του μεταλλικού στόχου, είναι γραμμικό. Υπάρχει όμως και ένα συνεχές τμήμα του φάσματος των ακτίνων Χ το οποίο προέρχεται από τη λεγόμενη ακτινοβολία πέδησης (Bremsstrahlung) που δίνεται από τα ηλεκτρόνια που επιταχύνονται από το ισχυρό ηλεκτρικό πεδίο που υπάρχει κοντά στον μεγάλου ατομικού αριθμού πυρήνα.

Πηγή: http://el.wikipedia.org/...

40 χρoνών και άνω το καλύτερο σεξ! περίμενε...

40 χρoνών και άνω το καλύτερο σεξ! Oλοι όσοι μελαγχολούν με τη σκέψη...

6 τεχνολογικές εξελίξεις που αναμένουμε το 2012

6 τεχνολογικές εξελίξεις που αναμένουμε το 2012! Το 2011 ήταν μια...

88% των νέων τρώει fast food

88% των νέων Ελλήνων προτιμά το fast food από το μαγειρευτό φαγητό...

4 πράγµατα που μπορείτε να κάνετε µε το browser σας!

4 πράγµατα που μπορείτε να κάνετε µε το browser σας! Αν και σχετικά...