Home Φύση Γεω 1000 βαθμούς Κελσίου θερμότερος ο πυρήνας της γης
1000 βαθμούς Κελσίου θερμότερος ο πυρήνας της γης Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 09 Μαϊου 2013 08:43

1000 βαθμούς Κελσίου θερμότερος ο πυρήνας της γης! Ο πυρήνας της Γης είναι 1000 βαθμούς Κελσίου θερμότερος από αυτό που έδειχναν προηγούμενες μετρήσεις, γεγονός που εξηγεί τη δημιουργία του μαγνητικού πεδίου του πλανήτη μας, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Science.

Ερευνητική ομάδα υπολόγισε στο εργαστήριο το σημείο τήξης του σιδήρου με υψηλή ακρίβεια για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η θερμοκρασία στο όριο ανάμεσα στον εσώτερο και τον εξώτερο πυρήνα της Γης ανέρχεται σε 6000 βαθμούς Κελσίου, όσο δηλαδή η θερμοκρασία στην επιφάνεια του Ήλιου.

Οι 1000 βαθμοί διαφοράς στην υπολογιζόμενη θερμοκρασία έχουν πολύ μεγάλη σημασία καθώς μπορεί πλέον να εξηγηθεί η δημιουργία του μαγνητικού πεδίου της Γης. Η Γη έχει έναν συμπαγή εσώτερο πυρήνα, που περικλείεται από ένα ρευστό εξώτερο πυρήνα που εκτιμάται πως αποτελείται από ρευστό σίδηρο αναμεμειγμένο με ρευστό νικέλιο και ίχνη ελαφρύτερων στοιχείων.

Πάνω από τον εξώτερο πυρήνα υπάρχει ο στερεός αλλά κυλυόμενος μανδύας της Γης. Η διαφορά θερμοκρασίας ανάμεσα στον εσώτερο πυρήνα και τον μανδύα θα πρέπει να είναι της τάξης των 1500 βαθμών Κελσίου προκειμένου να πυροδοτηθούν "θερμικές κινήσεις" που σε συνδυασμό με την περιστροφή της Γης δημιουργούν το μαγνητικό πεδίο.

Οι προηγούμενες μετρήσεις δεν έδειξαν διαφορά θερμοκρασίας ικανή να δημιουργήσει το μαγνητικό πεδίο.

Στο πλαίσιο του πειράματος εφαρμόστηκε μια νέα τεχνική ακτίνων Χ που διενεργεί μετρήσεις ταχύτερα από παλαιότερα. Τα δείγματα σιδήρου που συμπιέζονται στο εργαστήριο διαρκούν για λίγα δευτερόλεπτα μόνο με αποτέλεσμα να είναι δύσκολος ο εντοπισμός του σημείου τήξης του υλικού. Οι ακτίνες Χ επέτρεψαν την ταχύτερη παρατήρηση της θερμοκρασίας.

Συγκεκριμένα, το πείραμα έδειξε ότι ο σίδηρος, υπό πίεση 2,2 εκατ. φορές μεγαλύτερη από την επιφάνεια της Γης, λιώνει στους 4.800 βαθμούς Κελσίου. Από αυτή τη διαπίστωση, προκύπτει η νέα εκτίμηση ότι στο κέντρο της Γης, στο σύνορο ανάμεσα στον εσωτερικό και τον εξωτερικό πυρήνα, όπου υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη πίεση (3,3 εκατομμύρια φορές απ' ότι στην επιφάνεια του πλανήτη μας), η θερμοκρασία πρέπει να φθάνει στους 6.000 βαθμούς Κελσίου (συν/πλην 500 βαθμούς).

Την έρευνα διενήργησαν επιστήμονες από το γαλλικό Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών (CNRS), τη γαλλική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας (CEA) και την Εγκατάσταση Ακτινοβολίας του Ευρωπαϊκού Σύγχροτρου (ESRF) στη Γκρενόμπλ.

Πηγή: http://www.econews.gr/...

18 δισ. δολάρια πρόστιμο για μόλυνση του Αμαζονίου

18 δισ. δολάρια πρόστιμο για μόλυνση του Αμαζονίου! Εφετείο του...

600.000km2 το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο

600.000km2 έκταση έχει το μεγαλύτερο πάρκο ηλιακής ενέργειας του...

6 ακατάλληλες παραλίες για κολύμβηση στην Ελλάδα

6 ακατάλληλες παραλίες για κολύμβηση στην Ελλάδα! Μέσα στο...

5.800 δισ. ευρώ το κόστος ενός πυρηνικού ατυχήματος

5.800 δισ. ευρώ το κόστος ενός πυρηνικού ατυχήματος! Αρχίζει εκ...

15% αύξηση της ανακύκλωσης στη Θεσσαλονίκη!

15% αύξηση της ανακύκλωσης στη Θεσσαλονίκη!   Κατά 15% αναμένεται...