Home Φύση Γεω 4.5 δισ. έτη η ηλικία μετεωρίτη
4.5 δισ. έτη η ηλικία μετεωρίτη Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 25 Απριλίου 2012 08:36

4.5 δισ. έτη η ηλικία μετεωρίτη!Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι ο πανέμορφος βράχος έχει ηλικία 4.5 δισεκατομμυρίων ετών

Όταν ο μετεωρίτης Φούκανγκ προσέκρουσε στο πλανήτη μας, κανείς δε περίμενε να αντικρίσει αυτή την απίστευτη ομορφιά. Όταν οι ειδικοί τον εξέτασαν, αποκαλύφθηκαν τα διαφανή και χρυσά κρύσταλλα που ονομάζονται ολιβίνης.

Ο σπάνιος μετεωρίτης ζύγιζε όσο ένα επιβατηγό αυτοκίνητο όταν ανακαλύφθηκε το 2000, στην έρημο Γκόμπι, στη Κίνα. Έκτοτε, έχει τεμαχιστεί σε αρκετά κομμάτια, με αποτέλεσμα όταν εκτίθεται στον ήλιο, να δημιουργείται ένα εντυπωσιακό βιτρό από τις ακτίνες του.

Ένας ανώνυμος συλλέκτης κατέχει το μεγαλύτερο κομμάτι, το οποίο ζυγίζει 420 κιλά. Το 2008, ο μετεωρίτης αναμενόταν να αγγίξει τη τιμή των 2 εκατομμυρίων δολαρίων σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη, ωστόσο παρέμεινε απούλητο.

Ο συγκεκριμένος λίθος είναι τόσο πολύτιμος, που η τιμή του ανά γραμμάριο υπολογίζεται στα 25-35 ευρώ!

Το Νοτιοδυτικό Εργαστήριο Μετεωριτών της Αριζόνα, το οποίο κατέχει 30 κιλά του βράχου, ισχυρίζεται πως «αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις μετεωριτών του 21ου αιώνα».

Συγκεκριμένα, το εργαστήριο αναφέρει ότι ο Φούκανγκ επισκιάζει όλα τα υπόλοιπα ευρήματα των σιδηρονικελιούχων μετεωριτών (παλλασίτες), αν και δεν είναι ο μεγαλύτερος του είδους - το 2005, είχε ανακαλυφθεί μετεωρίτης στο Κάνσας, ο οποίος ζύγιζε 635 κιλά.

Οι εμπειρογνώμονες του εργαστηρίου της Αριζόνα ισχυρίζονται ότι οι παλλασίτες διαμορφώθηκαν κατά τη διάρκεια του σχηματισμού του ηλιακού συστήματος, πριν από περίπου 4.5 δισεκατομμύρια χρόνια, και ελάχιστα δείγματα έχουν διασωθεί.

Πηγή: http://www.newsbeast.gr/...

1.600 λίμνες «Ανοιχτές πληγές» στα Ιμαλάια

1.600 ?????? «???????? ??????» ??? ???????! ??? ??? ??? ??? ?????, ???? ??? ??????????? ?????????? ??? ??????????...

30 εκατομμύρια πρόσφυγες στην Ασία

30 εκατομμύρια πρόσφυγες στην Ασία! Περισσότεροι από 30...

6.700 χιλιόμετρα διέσχισε ηλεκτρικό αεροπλάνο

6.700 χιλιόμετρα διέσχισε ηλεκτρικό αεροπλάνο!Στη βάση του στην...

1,14 εκατ. εργαζόμενοι σε τομείς Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

1,14 εκατ. εργαζόμενοι σε τομείς Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας! Η...

5000 atm πίεση ασκεί το δάγκωμα του κροκοδείλου.

5000 ??????????? (atm) ?????? ?? ?????? ? ????? ??? ????? ? ???????????, ???? ???????? ??? ???? ???....