Home Φύση Γεω 298 εκατ. ετών δάσος κάτω από ηφαιστειακή τέφρα
298 εκατ. ετών δάσος κάτω από ηφαιστειακή τέφρα Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 14 Μαρτίου 2012 09:15

298 εκατ. ετών δάσος κάτω από ηφαιστειακή τέφρα! Eνα τροπικό δάσος ηλικίας 298 εκατομμυρίων ετών, το οποίο συντηρήθηκε κάτω από στρώμα τέφρας μετά από έκρηξη ηφαιστείου στη σημερινή βόρεια Κίνα, ανακάλυψαν Αμερικανοί και Κινέζοι ερευνητές.

Το ελώδες δάσος και γεμάτο με είδη φυτών που αφανίστηκαν πριν από εκατομμύρια χρόνια, «ζωντάνεψε» και πάλι μέσω αναλύσεων των καλά διατηρημένων απολιθωμάτων, τα οποία βρίσκονταν θαμμένα κάτω από την ηφαιστειακή τέφρα.
Παρότι πολλά από αυτά τα είδη ήταν ήδη γνωστά στους επιστήμονες, τα ευρήματα λειτούργησαν τρόπον τινά ως χρονοντούλαπο, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μελετήσουν με φοβερή λεπτομέρεια την πανίδα της περιφέρειας Γούντα της Εσωτερικής Μογγολίας.
Οι επιστήμονες, που έκαναν τη συναρπαστική ανακάλυψη το 2006, κατόρθωσαν να αναπαραστήσουν σχεδόν 2,5 τετραγωνικά χιλιόμετρα δάσους, με δέντρα και φυτά, τα οποία ήταν καλυμμένα από τέφρα πάχους ενός μέτρου.
Κάποια από τα φυτά ήταν τόσο καλά διατηρημένα που οι ερευνητές πιστεύουν ότι η τέφρα ενός ηφαιστείου, το οποίο εξερράγη σε απόσταση τουλάχιστον 100 χιλιομέτρων από το δάσος, τα έθαψε μέσα σε ελάχιστες μέρες, σπάζοντας σχεδόν μόνο κλαδιά με το βάρος της. «Είναι θαυμάσια διατηρημένα», λέει ο Χέρμαν Φέφερκορν από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, ένας εκ των ερευνητών. «Στο ένα σημείο βρίσκαμε ένα κλαδί με τα φύλλα του, ακριβώς δίπλα ένα άλλο κλαδί κι άλλο ένα. Και λίγο πιο δίπλα βρίσκαμε τον κορμό. Αυτό είναι συναρπαστικό».

Ο Φέφερκορν και οι συνάδελφοί του, που περιγράφουν τα ευρήματά τους στην επιθεώρηση Proceedings of the National Academy of Sciences, εντόπισαν έξι ομάδες φυτών, από χαμηλές φτέρες μέχρι δέντρα ύψους 25 μέτρων, τα οποία δεν υπάρχουν πια. Πιστεύουν ότι το κινεζικό δάσος, το οποίο απεικόνισαν με τη βοήθεια ενός ζωγράφου, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς για μελλοντικά ευρήματα.

Πηγή: http://www.ethnos.gr/...

5 συμβουλές για να ''σερφάρετε''.. οικολογικά!

5 συμβουλές για να ''σερφάρετε''.. οικολογικά! Ας δούμε τι μπορούμε...

270.000 δέντρα ξηλώνονται καθημερινά…

270.000 δέντρα ξηλώνονται καθημερινά ανά τον κόσμο προκειμένου να...

60-80 Περσείδες ανά ώρα διασχίζουν τον Αυγουστιάτικο ουρανό!

60-80 Περσείδες ανά ώρα διασχίζουν τον ουρανό κάθε χρόνο από τις 11...