Home Φύση Άλλα 5 φορές περισσότερα τα ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών
5 φορές περισσότερα τα ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013 09:29

5 φορές περισσότερα τα ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών! Η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη ευθύνεται για τον πενταπλασιασμό των ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών που καταγράφονται ανά τον κόσμο, αναφέρεται σε μελέτη που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

"Κατά μέσον όρο, υπάρχουν πέντε φορές περισσότεροι μήνες με ρεκόρ θερμοκρασιών απ' ό,τι θα υπήρχαν χωρίς την άνοδο της θερμοκρασίας της ατμόσφαιρας του πλανήτη", γράφουν οι ερευνητές του Ινστιτούτου του Πότσδαμ για την Έρευνα σχετικά με την Κλιματική Επίδραση (PIK) και του Πανεπιστήμιου Κομπλουτένσε της Μαδρίτης στην επιστημονική επιθεώρηση "Κλιματική Αλλαγή" (Climatic Change).
"Σε ορισμένα μέρη της Ευρώπης, της Αφρικής και της νότιας Ασίας, ο αριθμός των μηνών με ρεκόρ ζέστης έχει μάλιστα δεκαπλασιαστεί", υπογραμμίζουν οι συντάκτες της μελέτης, συμπεραίνοντας πως "80% των καταγραμμένων μηνιαίων ρεκόρ θερμοκρασίας δεν θα συνέβαιναν αν δεν υπήρχε η επιρροή του ανθρώπου πάνω στο κλίμα".
Οι επιστήμονες ανέπτυξαν ένα στατιστικό μοντέλο στη βάση των 131 ετών μηνιαίων καταγραφών της θερμοκρασίας σε περισσότερα από 12.000 μέρη σ' όλο τον κόσμο, τις οποίες παρέχει η NASA. Η συχνότητα των ρεκόρ έχει αυξηθεί πολύ τα 40 τελευταία χρόνια και το γεγονός αυτό δεν μπορεί να εξηγηθεί από φυσικά φαινόμενα όπως το Ελ Νίνιο, υπογραμμίζεται στην έρευνα.
"Μόνον οι στατιστικές δεν μπορούν να μας πουν ποια είναι η αιτία ενός μεμονωμένου κύματος καύσωνα, αλλά δείχνουν μια σημαντική και συστηματική αύξηση του αριθμού των ρεκόρ ζέστης, που οφείλεται στην κλιματική αλλαγή", δήλωσε ο Στέφαν Ράμστορφ, ο οποίος συνυπογράφει τη μελέτη.
"Η επιστήμη είναι σαφής: μόνο ένα μικρό κλάσμα αυτών των επεισοδίων θα συνέβαιναν φυσιολογικά", προσθέτει.

3,5 εκατ. χρόνια πριν ζούσαν γιγάντιες καμήλες στην Αρκτική!

3,5 εκατ. χρόνια πριν ζούσαν  γιγάντιες καμήλες στην Αρκτική! Οι...

5 σοβαρά λάθη που κάνουν οι επίδοξοι ''γονείς'' κουταβιών

5 σοβαρά λάθη που κάνουν οι ''γονείς'' κουταβιών! Για να τα δούμε:...

10 μέτρων μύκητας!

10 μέτρων μύκητας! Το μεγαλύτερο μύκητα που έχει καταγραφεί ποτέ,...

6 προτεινόμενα, βιολογικά φρούτα!

6 προτεινόμενα, βιολογικά φρούτα! Προτιμήστε να αγοράσετε φρούτα...