Home Φύση Άλλα 1 στα 5 ζώα και φυτά κινδυνεύει με εξαφάνιση
1 στα 5 ζώα και φυτά κινδυνεύει με εξαφάνιση Εκτύπωση E-mail
Προτάθηκε από τον/την Markos
Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010 09:49

1 στα 5 σπονδυλωτά ζώα και φυτά της Γης απειλείται με αφανισμό, σύμφωνα με την μεγαλύτερη έως τώρα επιστημονική έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από 174 ερευνητές ανά τον κόσμο και έρχεται να αναδείξει για μια ακόμη φορά την επείγουσα ανάγκη να ληφθούν μέτρα προστασίας της βιοποικιλότητας του πλανήτη μας.

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Science", σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερ και Γαλλικό και το BBC, ανέλυσε δεδομένα από 25.000 είδη θηλαστικών, πουλιών, αμφίβιων, ερπετών και ψαριών και επαναξιολόγησε την κατάσταση των ειδών που περιλαμβάνονται στην «κόκκινη λίστα» της Διεθνούς Ένωσης για την Προστασία της Φύσης (IUCN). Η IUCN τόνισε ότι η Γη απειλείται με τον μαζικό αφανισμό στην ιστορία της, μετά τον πέμπτο που πριν από 65 εκατ. χρόνια εξαφάνισε τους δεινόσαυρους.

Image00001Οι επιστήμονες συμπέραναν ότι κατά μέσο όρο 50 είδη μετακινούνται πιο κοντά στην εξαφάνιση κάθε χρόνο, λόγω επέκτασης των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων (γεωργία, υλοτομία, κυνήγι-αλιεία κ.α.) που προκαλούν καταστροφή των φυσικών ενδιαιτημάτων των ζώων, αλλά και εξαιτίας του εξελικτικού ανταγωνισμού από άλλα είδη-επιδρομείς. Από την άλλη πάντως, η μελέτη διαπίστωσε ότι οι μέχρι τώρα προσπάθειες προστασίας αποδίδουν, καθώς 64 είδη έχουν βελτιώσει την κατάστασή τους.

Σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις, οι σοβαρότερες απώλειες από άποψη βιοποικιλότητας λαμβάνουν χώρα στη Νοτιοανατολική Ασία. Ανάμεσα στα είδη, τα αμφίβια αντιμετωπίζουν αναλογικά τον μεγαλύτερο κίνδυνο (41%) και τα πουλιά τον μικρότερο (13%).

Πηγή: www.skai.gr/...

11.264 μέτρα το ρεκόρ της υψηλότερης πτήσης στον κόσμο από πτηνό.

11.264 μέτρα είναι το ρεκόρ της υψηλότερης καταγεγραμμένης στην...

60.000 χελώνες εκκολάφθηκαν στη Ζάκυνθο φέτος το καλοκαίρι

60.000 χελώνες εκκολάφθηκαν στον κόλπο του Λαγανά Ζακύνθου φέτος το...

4% των ωκεανών παραμένει καθαρό

4% των ωκεανών μόνο παραμένει άθικτο από την ανθρώπινη...

50 ετών oυρακοτάγκος!

50 ετών oυρακοτάγκος! Με μια τούρτα στα χέρια, στο κέντρο της...

421 «Γαλάζιες Σημαίες» για την Ελλάδα το 2010!

421 «Γαλάζιες Σημαίες» ανάμεσα σε 41 χώρες παγκοσμίως και 2η θέση,...