Home Φύση Διάστημα 2 εξωπλανήτες ανακαλύφθηκαν από Αμερικανούς αστρονόμους
2 εξωπλανήτες ανακαλύφθηκαν από Αμερικανούς αστρονόμους Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 25 Ιουνίου 2012 08:39

2 εξωπλανήτες ανακαλύφθηκαν από Αμερικανούς αστρονόμους! Αμερικανοί αστρονόμοι ανακάλυψαν δύο εξωπλανήτες (πλανήτες εκτός του ηλιακού μας συστήματος) των οποίων οι τροχιές γύρω από τα άστρο τους (ήλιος) βρίσκονται σε πολύ μικρή απόσταση η μία από την άλλη, ένα φαινόμενο που δεν το έχουμε ποτέ δει στο Σύμπαν.

Φανταστείτε ότι, αντί για την πανσέληνο που «ανατέλλει» στον ορίζοντα, εδώ έχουμε ένα γιγάντιο αέριο πλανήτη, που φαίνεται τρεις φορές μεγαλύτερος, εξηγούν οι ερευνητές, των οποίων οι εργασίες δημοσιεύονται σήμερα στις ΗΠΑ στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού Science.

Αυτός ο κόσμος υπάρχει πράγματι και είναι ένα αστρικό σύστημα με δύο αστέρια (ήλιους) στον αστερισμό του Κύκνου, περίπου 1.200 έτη φωτός από τη Γη (ένα έτος φωτός αντιστοιχεί με 9460 δισεκατομμύρια χιλιόμετρα). Έχει ονομαστεί Κέπλερ-36, από το όνομα του αμερικανικού διαστημικού τηλεσκοπίου των ΗΠΑ που είναι αφιερωμένο στην αναζήτηση εξωπλανητών.

«Αυτοί οι δύο πλανήτες περνούν πολύ κοντά ο ένας από τον άλλο», δήλωσε ο Τζος Κάρτερ του Harvard Smithsonian Center for Astrophysics (CfA), ένας από τους βασικούς συντάκτες της εργασίας αυτής.

«Είναι οι πιο κοντινοί που έχουμε δει ποτέ σε ένα πλανητικό σύστημα», προσθέτει ο αστρονόμος Έρικ Αγκολ του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον.

Οι δύο πλανήτες βρίσκονται στο κοντινότερο μεταξύ τους σημείο κάθε 97 ημέρες, κατά μέσον όρο. Στη συνέχεια χωρίζονται από μια απόσταση μικρότερη κατά πέντε φορές της απόστασης Γης Σελήνης, περίπου 1,9 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν τους δύο πλανήτες από την ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται από το τηλεσκόπιο Κέπλερ, το οποίο μπορεί να εντοπίσει έναν εξωπλανήτη όταν αυτός περνά μπροστά από το άστρο του, και μειώνει λίγο την ακτινοβολία του.

Αυτό το νέο πλανητικό σύστημα περιέχει μόνο αυτούς τους δύο πλανήτες σε τροχιά γύρω από ένα άστρο που μοιάζει στον ήλιο μας, αλλά είναι παλαιότερο κατά αρκετά δισεκατομμύρια έτη.

Πηγή: http://www.real.gr/...

10,4 τόνους αέρια θερμοκηπίου η Αθήνα, 10.1 το Πεκίνο!

10,4 ?????? ?????????? ?????????? ??? ??????? ? ?????, 10.1 ?? ??????! ? ????? «?????» ??????????? «????? ???...

2.400.000 χιλιόμετρα πάχος έχει ο μεγαλύτερος δακτύλιος του Κρόνου.

2.400.000 χιλιόμετρα πάχος και έκταση 128 έως 207 φορές μεγαλύτερη από...