Home Οικονομία - Business Παγκόσμια Οικονομία 600 δις έσοδα για την Ελλάδα από το φυσικό αέριο
600 δις έσοδα για την Ελλάδα από το φυσικό αέριο Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 04 Οκτωβρίου 2012 08:08

600 δις έσοδα για την Ελλάδα από το φυσικό αέριο! Κρατικά έσοδα 600 δισεκατομμυρίων δολαρίων εκτιμά μία νέα επιστημονική μελέτη ότι μπορεί να αποφέρει στην Ελλάδα το φυσικό αέριο που βρίσκεται στο υπέδαφός της, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.

Η μελέτη των κ. Αντώνη Φώσκολου, Ηλία Κονοφάγου και Νίκου Λυγερού, η οποία σύμφωνα με το πρακτορείο, έχει ήδη παρουσιαστεί στον πρωθυπουργό από τον περασμένο Ιούνιο, εκτιμά στα 3,5 τρισεκ. κυβικά μέτρα τα αποθέματα φυσικού αερίου στην περιοχή νότια της Κρήτης.

Οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι τα αποθέματα αυτά μπορούν να αποφέρουν στην Ελλάδα κρατικά έσοδα 599 δισεκ. δολαρίων σε 25 χρόνια.

«Θεωρούμε ότι αυτή είναι μία πολύ συντηρητική εκτίμηση», δήλωσε στο Ρόιτερς ο κ. Κονοφάγος, η εταιρία του οποίου Flow Energy στην Αθήνα συμβουλεύει άτυπα την κυβέρνηση για την ενεργειακή στρατηγική.

Η μελέτη αναφέρει ότι η γεωλογική ομοιότητα με το πλούσιο σε αέριο κοίτασμα Λεβιάθαν, όπου εντοπίσθηκαν οι πρόσφατες ανακαλύψεις της Κύπρου και του Ισραήλ, υποδηλώνει ότι και τα αποθέματα στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης μπορεί να έχουν αντίστοιχα χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, η μελέτη εκτιμά ότι τα αποθέματα της περιοχής αυτής αρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση φυσικού αερίου από την Ευρώπη για έξι χρόνια και αντιστοιχούν σε 1,5 δισεκ. βαρέλια πετρελαίου.

Ο κ. Φώσκολος, ομότιμος καθηγητής στο Πολυτεχνείο της Κρήτης και το Καναδικό Ινστιτούτο Γεωλογίας (Canadian Geological Survey) ανέφερε ότι οι υποθαλάσσιες εκπομπές μεθανίου και η παρουσία κοιτασμάτων υγρού αερίου στο βυθό υποδηλώνουν την ύπαρξη μεγάλων αποθεμάτων.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το υπουργείο έχει ξεκινήσει μια συστηματική διαδικασία για έρευνα, αποτίμηση και εντοπισμό του δυναμικού της χώρας σε υδρογονάνθρακες, με την ανάθεση σεισμικών ερευνών σε ευρεία θαλάσσια περιοχή.

Όπως είναι γνωστό οι σεισμικές έρευνες στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης και στο Ιόνιο πέλαγος ανατέθηκαν πρόσφατα στη Νορβηγική εταιρία Petroleum Geo Services (PGS). Οι έρευνες αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη Οκτωβρίου, ενώ θα ακολουθήσουν η επεξεργασία των δεδομένων που θα προκύψουν από αυτές και η προκήρυξη διαγωνισμού για την παραχώρηση περιοχών (των λεγόμενων «οικοπέδων») για ερευνητικές γεωτρήσεις.

Εκτιμήσεις της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ ανέφεραν ότι «είναι ρεαλιστικός ο στόχος σε βάθος 15-20 ετών να καλύπτουμε από εγχώριες πηγές Υδρογονανθράκων το 30% των αναγκών της χώρας, με άλλα λόγια να αντικαταστήσουμε το 30% των σχεδόν 12 δισεκ. ευρώ που δαπανούμε για εισαγωγές πετρελαιοειδών κάθε χρόνο, με ελληνικούς Υδρογονάνθρακες».

Οι ίδιες εκτιμήσεις ανέφεραν ότι τα κοιτάσματα στις περιοχές Πατραϊκός κόλπος, Κατάκολο και Ιωάννινα, που έχουν προκηρυχθεί για έρευνες, υπερβαίνουν τα 250 εκατ. βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου, κάτι που σημαίνει ότι τα έσοδα του Δημοσίου από την εκμετάλλευσή τους θα φθάσουν στα 10 δισεκ. ευρώ σε βάθος 20-30 ετών.

Πηγή: http://www.newsbomb.gr/...