Home Φύση Γεω 400 ετών φυτά "ανέστησαν" επιστήμονες στο εργαστήριο
400 ετών φυτά "ανέστησαν" επιστήμονες στο εργαστήριο Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 29 Μαϊου 2013 08:52

400 ετών φυτά "ανέστησαν" επιστήμονες στο εργαστήριο! Φυτά που καταψύθχηκαν πριν περίπου 400 χρόνια, τη «Μικρή Εποχή των Παγετώνων» ανέστησαν στο εργαστήριο ερευνητές του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα, επισημαίνοντας πως η έρευνά τους μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε πώς τα οικοσυστήματα ανακάμπτουν μετά από μεγάλες περιόδους ψύχους.

Οι επιστήμονες εντόπισαν τα κατεψυγμένα βρυόφυτα στον Παγετώνα των Δακρύων (Teardrop Glacier), στον Αρκτικό Καναδά.

Οι παγετώνες στην περιοχή υποχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς από το 2004, με το λιώσιμο των πάγων να φτάνει τα 3 με 4 μέτρα ετησίως.

Το αποτέλεσμα είναι να παρουσιάζονται και πάλι εδάφη που δεν έχουν δει το φως της ημέρας από τη λεγόμενη «Μικρή Εποχή των Παγετώνων», η οποία έφερε δριμύ ψύχος και διήρκεσε από το 1550 μ.Χ. ως το 1850 μ.Χ..

Τα βρυόφυτα διαφέρουν κατά πολύ από τα υπόλοιπα φυτά γιατί δεν διαθέτουν αγγειακό ιστό, μέσω του οποίου διοχετεύονται υγρά σε διάφορα σημεία του οργανισμού.

Ωστόσο, μπορούν να επιβιώσουν ακόμα και απολύτως αφυδατωμένα τους χειμερινούς μήνες στην Αρκτική, ανθίζοντας εκ νέου τις θερμότερες περιόδους.

Αυτό που προκαλεί έκπληξη με τα βρυόφυτα που ανέστησαν οι επιστήμονες στο εργαστήριο είναι ότι άρχισαν να βλασταίνουν και να ανθοφορούν ξανά, παρά το γεγονός ότι ήταν θαμμένα στους πάγους για περισσότερα από 400 χρόνια.

Το λιώσιμο του Παγετώνα των Δακρύων φέρνει στην επιφάνεια μεγάλη ποικιλία ζωής, από κυανοβακτήρια μέχρι πράσινα φύκη.

«Ένας ολόκληρος κόσμος αναδύεται κάτω από τους παγετώνες, τον οποίο πρέπει να μελετήσουμε. Οι πάγοι λιώνουν ταχύτατα και εκθέτουν όλη την επίγεια βλάστηση, κάτι που αναμένεται να έχει μεγάλο αντίκτυπο», δήλωσε η Δρ. Catherine La Farge, επικεφαλής της μελέτης που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Proceedings of the National Academy of Sciences.

Πηγή: http://www.econews.gr/...

5 έως 6 μέτρα μήκος φτάνει η βασιλική κόμπρα.

5 έως 6 μέτρα μήκος και 6 κιλά βάρος μπορεί να φτάσει η βασιλική...