Home Φύση Ζώα 320.000 νέους ιούς "φιλοξενούν" τα θηλαστικά
320.000 νέους ιούς "φιλοξενούν" τα θηλαστικά Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 06 Σεπτεμβρίου 2013 08:52

320.000 νέους ιούς "φιλοξενούν" τα θηλαστικά! Τουλάχιστον 320.000 άγνωστοι ιοί ζουν πάνω και μέσα στα θηλαστικά του πλανήτη μας, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική μελέτη.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η ανακάλυψη και η μελέτη αυτών των άγνωστων ιών, ειδικά αυτών που μπορούν να μεταδοθούν στον άνθρωπο, θα βοηθήσει στην πρόληψη μιας μελλοντικής επιδημίας. Ωστόσο, το κόστος της έρευνας μπορεί να ξεπεράσει τα 6 δισεκατομμύρια δολάρια, αν και το ποσό θεωρείται μικρότερο από το οικονομικό κόστος μιας πανδημίας.

Σχεδόν το 70% των ιών που μολύνουν τους ανθρώπους, όπως ο ιός HIV του AIDS, ο Έμπολα και ο MERS, προέρχονται από τα άγρια ζώα, με αποτέλεσμα να καθίσταται δύσκολη η εκτίμηση για την έκταση της απειλής κατά της ανθρώπινης υγείας.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ian Lipkin του πανεπιστημίου Κολούμπια των ΗΠΑ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «mBio» της Αμερικανικής Εταιρίας Μικροβιολογίας, ξεκίνησαν να μελετούν ένα είδος νυχτερίδας, της επονομαζόμενης «ιπτάμενης αλεπούς», που μεταδίδει το θανατηφόρο για τους ανθρώπους ιό Nipah.

Μελετώντας 1.897 δείγματα από τις νυχτερίδες, οι επιστήμονες κατάφεραν να εκτιμήσουν πόσα ακόμα παθογόνα μεταφέρει ένα ζώο και βρήκαν σχεδόν 60 είδη ιών, πολλά από τα οποία δεν είχαν ανακαλυφθεί ποτέ μέχρι τώρα.

Στη συνέχεια, η ομάδα επέκτεινε τις εκτιμήσεις της σε όλα τα γνωστά θηλαστικά, για να καταλήξει πως τουλάχιστον 320.000 ιοί δεν έχουν ακόμα ανακαλυφθεί και συνιστούν μια δυνητική απειλή για την ανθρώπινη υγεία.

Οι επιστήμονες προφανώς και δεν μπορούν να μελετήσουν κάθε ζώο πάνω στον πλανήτη αλλά μπορούν να καταγράψουν, όσο το δυνατόν καλύτερα, τις περιοχές εκείνες που γνωρίζουν ήδη ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αναδυθούν νέοι παθογόνοι παράγοντες, οι οποίοι θα αποτελέσουν σημαντική απειλή για την υγεία των ανθρώπων. Ωστόσο, αν και μια τέτοια προσπάθεια καταγραφής θα πάρει τουλάχιστον δέκα χρόνια και θα απαιτήσει δισεκατομμύρια δολάρια, θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός καλύτερου συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης κατά των πανδημικών κινδύνων.

Μια σχετική πρωτοβουλία με την ονομασία "Predict" έχει ανακαλύψει μέχρι στιγμής 240 νέους ιούς σε περιοχές όπου άνθρωποι και άγρια ζώα ζουν σε στενή επαφή.

Πάντως, αν οι επιστήμονες θέλουν ένα ασφαλές σημείο αναφοράς για την εκτίμηση των συνολικών άγνωστων ιών στο ζωικό βασίλειο θα πρέπει να συνυπολογίσουν τους έως τώρα άγνωστους ιούς που ζουν σε άλλα είδη, πέρα από τα θηλαστικά.
Πηγή: http://www.enet.gr/...

300 εκατ. χρόνια πριν υπήρχε η κατσαρίδα!

300 εκατ. χρόνια πριν υπήρχε η κατσαρίδα σύμφωνα με μια βρετανική...

28 φάλαινες πιλότοι πέθαναν σε ακτή της Νέας Ζηλανδίας

28 φάλαινες πιλότοι βρήκαν τραγικό θάνατο σε απομακρυσμένη ακτή...

6 συνέπειες από τη συρρίκνωση της βιοποικιλότητας

6 συνέπειες από τη συρρίκνωση της βιοποικιλότητας!Οι εκτιμήσεις...

1 τραγούδι για τον ''Λουκάνικο'' και 1 για τον Κανέλο!

O Λουκάνικος (για τους πολύ φίλους του Θόδωρας), ο...