Home Φύση Ζώα 20% των ερπετών κινδυνεύουν με εξαφάνιση
20% των ερπετών κινδυνεύουν με εξαφάνιση Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 19 Φεβρουαρίου 2013 09:09

20% των ερπετών κινδυνεύουν με εξαφάνιση! Περί το ένα πέμπτο (ποσοστό 19%) των διάφορων ειδών ερπετών του πλανήτη απειλούνται με εξαφάνιση, σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις των επιστημόνων.

Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα βιοποικιλότητας «Biological Conservation», σύμφωνα με το BBC, εκτιμούν ότι σχεδόν τα μισά είδη ερπετών (ποσοστό 47%) είναι ευάλωτα. Ποσοστό 41% θεωρείται ότι αντιμετωπίζουν απειλές στο περιβάλλον τους και για 12% αυτοί οι κίνδυνοι είναι κρίσιμοι.

Οι εκτιμήσεις, για τις οποίες συνεργάστηκαν 200 ειδικοί, βασίζονται στη μελέτη ενός τυχαίου δείγματος 1.500 ειδών ερπετών σε διάφορες περιοχές της Γης. «Ήταν ένα είδος "γκάλοπ" για να δούμε πώς τα πάνε τα ερπετά ως σύνολο» ανέφερε η επικεφαλής της έρευνας. Τα ερπετά, που εμφανίστηκαν στη Γη πριν από περίπου 300 εκατ. χρόνια, είναι μια ομάδα που περιλαμβάνει τα φίδια, τις χελώνες, τις σαύρες, τους κροκόδειλους κ.ά..

Υπολογίζεται ότι στον πλανήτη υπάρχουν περίπου 9.500 διαφορετικά είδη ερπετών, τα οποία θεωρούνται σημαντικά για τα οικοσυστήματα και στις τροφικές αλυσίδες τόσο ως θηρευτές όσο και ως θηράματα, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Η απώλειά τους μπορεί να έχει «δραματικές συνέπειες» για άλλα είδη, σύμφωνα με τους ερευνητές, οι οποίοι θεωρούν ότι η κατάσταση των ερπετών μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «δείκτης υγείας» για πολλά οικοσυστήματα.

Τα ερπετά κινδυνεύουν περισσότερο στις τροπικές περιοχές λόγω πιέσεων από την εξάπλωση της γεωργίας και την επεκτεινόμενη υλοτόμηση. Οι χελώνες του γλυκού νερού επίσης, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, δέχονται μεγάλες απειλές σε ποσοστό 50%, ενώ γενικότερα περίπου ένα στα τρία ερπετά του γλυκού νερού (ποσοστό 30%) κινδυνεύει να εξαφανιστεί. Οι κίνδυνοι είναι κάπως μικρότεροι για τα ερπετά που ζουν στην ξηρά σε σχέση με όσα ζουν στο νερό.

1 στα 10 είδη ίσως αφανισθούν ως τα τέλη του αιώνα!

1 στα 10 είδη ενδέχεται να εξαφανιστούν ως τα τέλη του αιώνα ως...

4 Ιανουαρίου: έκλειψη ηλίου!

4 Ιανουαρίου: έκλειψη ηλίου! Με μερική έκλειψη ηλίου κάνει...