Home Φύση Ζώα 70 εκατομμύρια ζώα κάθε χρόνο θύματα πειραμάτων
70 εκατομμύρια ζώα κάθε χρόνο θύματα πειραμάτων Εκτύπωση E-mail
Προτάθηκε από τον/την Mixalis
Παρασκευή, 06 Μαϊου 2011 09:56

70 εκατομμύρια ζώα κάθε χρόνο θύματα πειραμάτων. Κάθε οκτώ δευτερόλεπτα, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Animal Aid, σε κάποιο εργαστήριο ένα ανυπεράσπιστο ζώο θυσιάζεται.

Υπολογίζεται πως κάθε χρόνο, μόνο στις ΗΠΑ, περίπου 70 εκατομμύρια ζώα, από ποντίκια μέχρι πιθήκους, βασανίζονται σε πειράματα που αφορούν ιατρική, καλλυντικά, χημικά προϊόντα, γενετική και πολεμική βιομηχανία. Άλλοι υποστηρίζουν ότι τα πειραματόζωα αυτά θυσιάζονται στο βωμό της επιστήμης, άλλοι το θεωρούν τουλάχιστον εγκληματικό.

Όπως και να 'χει, αυτή είναι η ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουν τα πειραματόζωα. Η περασμένη Κυριακή ήταν η Παγκόσμια Ημέρα κατά των Πειραμάτων σε Ζώα. Πάρα πολλά φάρμακα, θεραπευτικές αγωγές, κρέμες, λοσιόν, καλλυντικά που χρησιμοποιούμε καθημερινά και διατίθενται στο εμπόριο, έχουν περάσει πρώτα από δοκιμές ανυπεράσπιστων ζώων. Οι δοκιμές σε ζώα αποτελούν διαδεδομένη πρακτική, είτε μιλάμε για πανεπιστημιακές ιατρικές σχολές είτε για εταιρείες καλλυντικών ή φαρμάκων. Η λίστα με τις διεθνούς φήμης εταιρείες που μεταχειρίζονται με τέτοιο τρόπο τα ζώα, τεράστια...

Ο Ανώτερος Γενετιστής Δρ Λεωνίδας Φυλακτού, του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου, όσον αφορά την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων που εξάγονται ανέφερε ότι όντως ο κάθε οργανισμός, ανθρώπου και ζώου, αντιδρά διαφορετικά. «Τα πειράματα με τα ζώα θα πρέπει να περιοριστούν όσο γίνεται περισσότερο και οι επιστήμονες καλούνται να δικαιολογούν ότι όντως χρησιμοποιώντας ένα ζώο σε πείραμα θα εξάγουν κάποια αποτελέσματα». Στην αντίπερα όχθη αντιπαραβάλλεται ότι τα τελευταία χρόνια εφαρμόζονται και άλλες μέθοδοι, ώστε οι επιστήμονες να διεξάγουν συμπεράσματα χωρίς να χρησιμοποιούν ζώα. Μια τέτοια μέθοδος, όπως εξηγεί στη «Σ» ο Δρ Φυλακτού, είναι η απομόνωση κυττάρων, όπου φυλάγονται σειρές σε κατάψυξη για να διατηρούνται. Παράλληλα, υπάρχουν κάποια λογισμικά τα οποία με τη μοντελοποίηση ουσιαστικά εξομοιώνουν την όλη διαδικασία, χωρίς να χρειάζονται τα πειραματόζωα. Όπως όμως τονίζει, το χάσμα μεταξύ της εργαστηριακής δοκιμής και της διάθεσης και εφαρμογής ενός φαρμάκου κανονικά στο εμπόριο πρέπει πρώτα να δοκιμαστεί σε έναν ζωντανό οργανισμό.

Όσον αφορά την ευρωπαϊκή νομοθεσία που διέπει το ζήτημα, αναφέρει ότι η εκτέλεση πειραμάτων επί ζώων επιτρέπεται μόνο σε πτυχιούχους Κτηνιατρικής ή Ιατρικής Σχολής ή Σχολής Βιολογικών ή Φυσικών Επιστημών, Δασολόγους και Γεωπόνους. Η νομοθεσία διασαφηνίζει ότι κατά την έρευνα, πρέπει να εξασφαλίζονται οι νόμιμες συνθήκες διαμονής, διατροφής και φύλαξης των ζώων, ενώ απαγορεύεται η χρήση άγριων ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση, καθώς και αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Ειδικότερα για τις δοκιμές για κοσμητικά προϊόντα, όπως η ευρωπαϊκή οδηγία ορίζει, πρέπει να εφαρμόζονται εναλλακτικές μέθοδοι όταν δύναται να αποφεύγονται τα πειράματα σε ζώα.

Πηγή: http://www.adespoto.gr/....

3 πράσινες τεχνολογίες που μας κάνουν να ελπίζουμε

3 πράσινες τεχνολογίες που μας κάνουν να ελπίζουμε! Οι πυρηνικές...

11 ηλιακά συστήματα ανακάλυψε το Kepler

11 ηλιακά συστήματα  ανακάλυψε το Kepler! Το διαστημικό τηλεσκόπιο...

90% των καμμένων δέντρων στη Πρέβελη είναι 'ζωντανά'

90% των καμμένων δέντρων στη Πρέβελη δεν έχουν ναρκωθεί και...

2ο Τσερνόμπιλ αποκαλύφθηκε στην Ουκρανία!

2ο Τσερνόμπιλ αποκαλύφθηκε στην Ουκρανία! Ουκρανική εφημερίδα ...