Home Φύση Ζώα 500 σπάνιες τίγρεις της Σιβηρίας έχουν απομείνει...
500 σπάνιες τίγρεις της Σιβηρίας έχουν απομείνει... Εκτύπωση E-mail
Προτάθηκε από τον/την Markos
Τρίτη, 01 Μαρτίου 2011 09:07

500 μόνο σπάνιες τίγρεις της Σιβηρίας έχουν απομείνει και η γενετική ποικιλότητα του πληθυσμού παραμένει πολύ μικρή, τόσο μικρή που το υπερήφανο ζώο είναι πιθανό να μην επιβιώσει.

«Το ανησυχητικά μικρό μέγεθος του αποτελεσματικού πληθυσμού θέτει υπό αμφισβήτηση την αισιοδοξία για την ανάκαμψη του μεγάλου αιλουροειδούς της Σιβηρίας» προειδοποιούν ερευνητές από τη Ρωσία, την Ισπανία και τη Γερμανία.

Ο όρος «αποτελεσματικός πληθυσμός» προέρχεται από τη Γενετική και έχει έναν μάλλον περίπλοκο ορισμό. Χονδρικά, είναι ο αριθμός των ατόμων σε έναν πληθυσμό που μπορούν δυνητικά να κληροδοτήσουν τα γονίδιά τους στην επόμενη γενιά.

Για την τίγρη της Σιβηρίας, ένα από τα έξι σύγχρονα υποείδη τίγρης, ο αποτελεσματικός πληθυσμός υπολογίζεται τώρα στα 14 άτομα, αναφέρει το BBC. Και αυτό ισχύει παρά την αύξηση του πληθυσμού: Τη δεκαετία του 1940, μόλις 20 με 30 τίγρεις της Σιβηρίας επιζούσαν στη φύση. Σήμερα υπάρχουν σε άγρια κατάσταση περίπου 500 άτομα, περιορισμένα γεωγραφικά στην περιοχή Αμούρ της Σιβηρίας.

Σε γενικές γραμμές, όσο μεγαλύτερη είναι η γονιδιακή δεξαμενή ενός είδους, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες επιβίωσης στο μακροπρόθεσμο μέλλον.

Οι 500 τίγρεις που ζουν σήμερα στη Σιβηρία είναι όλες απόγονοι ενός μικρού αρχικού πληθυσμού, κάτι που σημαίνει ότι πολλές προέκυψαν από αιμομειξία. Δεδομένου ότι έχουν όλες παρόμοιο γενετικό προφίλ, θα είναι δύσκολο να αντιμετωπίσουν ασθένειες ή άλλες προκλήσεις στο περιορισμένο περιβάλλον τους.

Η τίγρης της Σιβηρίας (Panthera tigris altaica) θεωρείται σήμερα το δεύτερο πιο απειλούμενο υποείδος μετά την τίγρη της Νότιας Κίνας (Panthera tigris amoyensis), η οποία κατατάσσεται στα 10 πιο απειλούμενα ζώα του κόσμου.

Τρία ακόμα υποείδη τίγρης εξαφανίστηκαν στο πρόσφατο παρελθόν: οι τίγρεις του Μπαλί, της Ιάβας και της Κασπίας.

Η τελευταία μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Mammalian Biology, βασίστηκε σε γενετικές αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν σε 14 τίγρεις της Σιβηρίας στη ρωσική Άπω Ανατολή.

Πηγή: http://news.in.gr/...

3 στα 10 κτίρια στην Ελλάδα χωρίς θερμομόνωση

3 στα 10 κτίρια στην Ελλάδα χωρίς θερμομόνωση! Τουλάχιστον 3 στα 10...

15 εκατ. ευρώ για "πράσινα" δώματα σε δημόσια κτίρια!

15 εκατ. ευρώ για "πράσινα" δώματα σε δημόσια κτίρια! Με περίπου 15...

30 κατσίκες συμβάλλουν σε ένα ''οικολογικό'' ξεχορτάριασμα!

30 κατσίκες συμβάλλουν σε ένα ''οικολογικό'' ξεχορτάριασμα! Οι...

1 ντοκιμαντέρ για τους ενδοαστικούς λαχανόκηπους!

? ?????????? ???????????, ??????????????? ???? ????????, ??????? ?? ??? ?????? ??? ??? ?????????????? ??? ?? ???????...