Home Φύση Άλλα 700 ετών κοράλλια ανακαλύφθηκαν στο Αιγαίο
700 ετών κοράλλια ανακαλύφθηκαν στο Αιγαίο Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2012 08:29

700 ετών κοράλλια ανακαλύφθηκαν στο Αιγαίο!Δράση για την προστασία των φυσικών θησαυρών του Αιγαίου ξεκίνησαν εξειδικευμένοι επιστήμονες απο 7 χώρες, οι οποίοι εντόπισαν, απαθανάτισαν και χαρτογράφησαν εντυπωσιακούς υφάλους ασβεστολιθικών ροδοφυκών (γνωστοί και ως τραγάνα) που «κρύβονταν» σε βάθος μεγαλύτερο των 80 μέτρων.

Η Ελλάδα, η Ισπανία, η Αγγλία, ο Λίβανος, η Τουρκία, η Κροατία και η Αίγυπτος, ένωσαν τις επιστημονικές τους γνώσεις, και με τη χρήση σοναρ και ρομποτικής κάμερας, αλλά και με αυτόνομες καταδύσεις, εξερεύνησαν το βυθό κάτω από το νησιωτικό σύμπλεγμα των Φούρνων Κορσεών στο ανατολικό Αιγαίο και κατέγραψαν 35 είδη ασπόνδυλων και 36 είδη φυκών, καθώς και κοράλλια που η ηλικία τους εκτιμάται οτι ξεπερνάει τα 700 χρόνια.

Η έρευνα οργανώθηκε από το «Περιφερειακό Κέντρο Δράσης για τις ειδικά προστατευμένες περιοχές» του ΟΗΕ σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος». Η Αναστασία Μήλιου, υδροβιολόγος και συντονίστρια επιστημονικής έρευνας του Ινστιτούτου, εξηγεί της σημαντικότητα της ανακάλυψης αυτής τονίζοντας ότι «Οι ύφαλοι ασβεστολιθικών ροδοφυκών συνιστούν ένα μοναδικό κομμάτι της φυσικής μας κληρονομιάς που κινδυνεύουμε να χάσουμε πριν καν το ανακαλύψουμε.».

Πολλές χώρες της Μεσογείου, μέσα σε αυτές και η Ελλάδα, δεν έχουν χαρτογραφήσει τους υφάλους αυτούς, με αποτέλεσμα να μη μπορέσουν να καθορίσουν σωστά τα αλιευτικά πεδία που θα απαγορεύεται το ψάρεμα με συρόμενα εργαλεία. Το αποτέλεσμα είναι πολλοί ύφαλοι να καταστρέφονται ανεπανόρθωτα αφού τα αλιευτικά σκάφη σύρουν τα εργαλεία τους, προκαλώντας καταστροφή που χρειάζεται αιώνες για να ανακάμψει.

Στη Μεσόγειο έχουν καταγραφεί ύφαλοι ηλικίας μεγαλύτερης απο 7.500 ετών οι οποίοι φιλοξενούν περισσότερα απο 1.600 διαφορετικά είδη ζωής (300 είδη φυκών, 1.200 είδη ασπόνδυλων,100 είδη ψαριών) ενω οι επιστήμονες εκτιμούν οτι δεν αποκλείεται να βρεθούν κοράλλια ακόμα μεγαλύτερης ηλικίας στα ελληνικά νερά.

Προκειμένου να προστατεύσουν αυτό το μοναδικό φυσικό πλούτο, οι αρμόδιοι φορείς κατέληξαν σε μία μεθοδολογία για τη χαρτογράφηση των υφάλων. Έχουν επιφορτίσει τους αλιείς με την ευθύνη να τους ενημερώνουν όταν βρίσκουν κοραλλιογενείς υφάλους και να υποδεικνύουν τα σημεία στους επιστήμονες προκειμένου να τα χαρτογραφήσουν.

Πηγή: http://www.iefimerida.gr/...

4.000.000€ το χρόνο για τη μεταφορά νερού στις Κυκλάδες

4.000.000 ευρώ το χρόνο υπολογίζεται ότι ξοδεύονται για τη μεταφορά...

10 στοιχεία που δεν γνωρίζατε για τη σπατάλη υδάτινων πόρων

10  στοιχεία που δεν γνωρίζατε για τη σπατάλη υδάτινων...

14% του βάρους ενός γρύλου καταλαμβάνουν οι.. όρχεις του!

14% του συνολικού βάρους ενός γρύλου καταλαμβάνουν οι.. όρχεις!...