Home Φύση Άλλα 1 βακτήριο τρώει την πετρελαιοκηλίδα στο Μεξικό!
1 βακτήριο τρώει την πετρελαιοκηλίδα στο Μεξικό! Εκτύπωση E-mail
Προτάθηκε από τον/την Markos
Τετάρτη, 25 Αυγούστου 2010 15:57

1 άγνωστο ως σήμερα είδος βακτηρίου, το οποίο πολλαπλασιάστηκε ταχύτατα μετά την καταστροφική διαρροή από την εξέδρα της ΒP, καταναλώνει το υποβρύχιο νέφος από σωματίδια πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού.

Το μικρόβιο, αναπάντεχος σύμμαχος στην προσπάθεια απορρύπανσης, τρώει το πετρέλαιο χωρίς να εξαντλεί το οξυγόνο και να απονεκρώνει τα νερά, καταλήγει μελέτη που δημοσιεύεται στο Scienceexpress, τη διαδικτυακή έκδοση του κορυφαίου περιοδικού Science. Το νέο είδος, συγγενικό με τα βακτήρια του γένους Oceanospirillales, υπήρχε ήδη στην περιοχή του Κόλπου και τρεφόταν με τις μικρές ποσότητες υδρογονανθράκων που αναβλύζουν φυσικά από τον πυθμένα.

Η διαρροή που προκάλεσε μια από τις χειρότερες περιβαλλοντικές καταστροφές στην ιστορία των ΗΠΑ φαίνεται ότι ήταν ευλογία για τον μικροσκοπικό πετρελαιοφάγο. Ο πληθυσμός του αυξήθηκε ταχύτατα στα βαθιά, ψυχρά νερά και κατανάλωσε τα σταγονίδια διαλυμένου πετρελαίου, τα οποία δεν ήταν πλέον ορατά αυτή την Τρίτη.

Υπάρχουν ακόμα αρκετά είδη μικροβίων που είναι γνωστό ότι διασπούν το πετρέλαιο, το μεθάνιο και άλλους υδρογονάνθρακες, ωστόσο το νέο είδος θεωρείται ασυνήθιστο επειδή ζει σε μεγάλα βάθη και ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίας.