Home Φύση Διάστημα 60 δισ. πλανήτες «προσφέρουν» ζωή
60 δισ. πλανήτες «προσφέρουν» ζωή Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 05 Ιουλίου 2013 08:23

Εξήντα δισ. πλανήτες «προσφέρουν» ζωή! Η νέα γενιά επίγειων και διαστημικών τηλεσκοπίων επιτρέπει στους επιστήμονες να μελετούν με όλο και μεγαλύτερη λεπτομέρεια τον Γαλαξία.

Τον τελευταίο καιρό έχουν διεξαχθεί μια σειρά από μελέτες στις οποίες έχει γίνει προσπάθεια να εξακριβωθεί ο αριθμός των πλανητών του, καθώς και ο αριθμός εκείνων με μέγεθος παρόμοιο με αυτό της Γης. Μια νέα μελέτη υπολογίζει τον αριθμό των πλανητών του γαλαξία μας που διαθέτουν συνθήκες φιλικές προς την παρουσία της ζωής. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ανέρχεται στα 60 δισ..

Οι κόκκινοι νάνοι

Ομάδα αμερικανών επιστημόνων μελέτησε δεδομένα από την αποστολή Kepler η οποία αναζητά πλανήτες στον γαλαξία μας. Επικέντρωσαν την προσοχή τους στους κόκκινους νάνους, άστρα με μάζα 50% μικρότερη από αυτή του Ηλιου. Εχει διαπιστωθεί ότι περίπου το 80% των άστρων του Γαλαξία είναι κόκκινοι νάνοι. Ο αριθμός των κόκκινων νάνων στον γαλαξία μας εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 150 δισεκατομμύρια.

Προηγούμενη μελέτη ανέφερε ότι σε περίπτωση που γύρω από έναν κόκκινο νάνο έχει σχηματιστεί ένα πλανητικό σύστημα θα υπάρχει στη λεγόμενη «κατοικήσιμη ζώνη» του ένας τουλάχιστον πλανήτης με μέγεθος παρόμοιο με εκείνο της Γης. Η κρατούσα θεωρία αναφέρει ότι το μέγεθος της Γης είναι ιδανικό για την ανάπτυξη ζωής οπότε αν ένας τέτοιος πλανήτης βρίσκεται εντός της κατοικήσιμης ζώνης οι πιθανότητες για να εμφανισθεί και να επιβιώσει η ζωή είναι ιδιαίτερα αυξημένες.

Η μελέτη

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν προσομοιώσεις στις οποίες μελέτησαν τα ατμοσφαιρικά και κλιματικά φαινόμενα που αναπτύσσονται σε πλανήτες οι οποίοι βρίσκονται σε απόσταση από έναν κόκκινο νάνο τέτοια ώστε να υπάρχει νερό σε υγρή μορφή στην επιφάνεια τους. Οι προσομοιώσεις έδειξαν ότι ο αριθμός των πλανητών του γαλαξία μας που μπορούν να υποστηρίξουν την παρουσία της ζωής ανέρχεται σε 60 δισ.. Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Astrophysical Journal Letters»

Οι επιστήμονες αναμένουν με αγωνία την εκτόξευση του διαστημικού τηλεσκοπίου James Webb, ενός πολύ ισχυρού τηλεσκοπίου που θα έχει τη δυνατότητα να επιβεβαιώνει την ύπαρξη νερού σε υγρή μορφή στην επιφάνεια εξωπλανητών. Με το James Webb η αναζήτηση ζωής στον γαλαξία μας θα μπει σε νέα διάσταση.
Πηγή: http://www.real.gr/...