Home Φύση Διάστημα 2 πλανήτες παρόμοιοι με τη Γη ανακαλύφθηκαν
2 πλανήτες παρόμοιοι με τη Γη ανακαλύφθηκαν Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 22 Απριλίου 2013 08:46

2 πλανήτες παρόμοιοι με τη Γη ανακαλύφθηκαν!

Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε, με τη βοήθεια του αμερικανικού διαστημικού τηλεσκοπίου Κέπλερ, δύο πλανήτες που βρίσκονται εκτός του δικού μας ηλιακού συστήματος αλλά είναι παρόμοιοι με τη Γη και θα μπορούσαν να φιλοξενούν ζωή.

"Με βάση αυτά που παρατηρήσαμε, ξέροντας την ακτίνα τους και τη διάρκεια περιστροφής γύρω από το άστρο τους, αυτοί οι δύο εξωπλανήτες είναι οι πιο παραπλήσιοι με τη Γη που έχουν βρεθεί ποτέ", εξήγησε ο Τζάστιν Κριπ, αστροφυσικός στο Πανεπιστήμιο Νοτρ Νταμ και εκ των συγγραφέων της μελέτης που δημοσιεύεται στην αμερικανική επιστημονική επιθεώρηση Science.

Οι δύο πλανήτες, που βαφτίστηκαν "Κέπλερ-62 e" και "Κέπλερ-62 f" ανήκουν σε ένα ηλιακό σύστημα με πέντε πλανήτες. Η ακτίνα τους είναι 1,41 και 1,61 φορές (αντίστοιχα) μεγαλύτερη από εκείνη της Γης. Βρίσκονται επίσης σε τέτοια απόσταση από τον ήλιο τους, τον Κέπλερ-62, που καθιστά τη θερμοκρασία τους ούτε πολύ υψηλή ούτε πολύ χαμηλή. Θα μπορούσαν κατά συνέπεια να έχουν νερό σε υγρή μορφή.

Λόγω του μεγέθους τους οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ενδέχεται να είναι βραχώδεις όπως η Γη ή να αποτελούνται από πάγο.

Οι αστρονόμοι εντόπισαν τους δύο εξωπλανήτες όταν ο Κριπ παρατήρησε μια σκιά στο άστρο Κέπλερ-62 πριν από περίπου ένα χρόνο.

Στα τέλη του 2011 η αμερικανική διαστημική υπηρεσία Nasa επιβεβαίωσε ότι ανακαλύφθηκε ο πρώτος εξωπλανήτης, ο Κέπλερ 22b, που θα μπορούσε να φιλοξενεί ζωή γιατί βρίσκεται στην "κατοικήσιμη" ζώνη του ηλιακού συστήματος Κέπλερ-22 που απέχει περίπου 600 έτη φωτός από τη Γη. Ωστόσο, λόγω του μεγάλου μεγέθους του (η ακτίνα του είναι 2,4 φορές εκείνη της Γης) δεν είναι σίγουροι για τη σύνθεσή του.

Το τηλεσκόπιο Κέπλερ που παρατηρεί περισσότερα από 100.000 άστρα παρόμοια με τον Ήλιο στους αστερισμούς του Κύκνου και της Λύρας έχει εντοπίσει μέχρι σήμερα περισσότερους από 60 εξωπλανήτες
Πηγή: http://www.newsit.gr/...

46.870 τόνοι λιγότερο CO2 από την αντικατάσταση κλιματιστικών

46.870 τόνοι CO2 ετησίως υπολογίζεται ότι δεν θα εκλυθούν στην...

2 χελώνες καρέτα-καρέτα απελευθερώνονται στην Κρήτη

2 χελώνες καρέτα-καρέτα απελευθερώνονται στην Κρήτη! Δύο χελώνες...

1 εκστρατεία της Greenpeace κατά του Facebook

1 εκστρατεία κατά του Facebook διοργανώνει τις τελευταίες μέρες η...

534 αστακοί γλίτωσαν την κατσαρόλα στο παραπέντε!

534 αστακοί γλίτωσαν την κατσαρόλα στο παραπέντε! Αντί να αφήσουν...