ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Διαφήμιση
Home Οικονομία - Business Marketing - Management 10 συνηθισμένα λάθη του μάρκετινγκ
10 συνηθισμένα λάθη του μάρκετινγκ Εκτύπωση E-mail
Προτάθηκε από τον/την nmystakidis   
Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2011 08:49

10 συνηθισμένα λάθη του μάρκετινγκ! Πολλές εταιρείες κάνουν το ένα λάθος πίσω από το άλλο εξαιτίας των κενών στη γνώση τους για το πώς λειτουργεί πραγματικά μάρκετινγκ. Παραθέτω τα δέκα πιο συνηθισμένα λάθη... προς αποφυγήν.

Το να στοχεύεις στους πάντες. Καμία εταιρεία δεν μπορεί να προσφέρει τα πάντα σε όλους τους ανθρώπους. Όσο κλισέ και να ακούγεται αυτό, είναι αλήθεια. Οι εταιρείες έρχονται σε δύσκολη θέση εξαιτίας ενός παράδοξου φόβου πως εάν στοχεύσουν μόνο σε μία ομάδα καταναλωτών θα απορρίψουν όλους τους άλλους. Το να θέτεις όμως ως στόχο τους πάντες είναι οξύμωρο. Οι καλύτεροι marketers γνωρίζουν πως το να στοχεύεις σε μικρότερη ομάδα μπορεί να ενισχύσει την ένταση της ελκυστικότητας του εμπορικού σου σήματος, να ερεθίσει το ενδιαφέρον και να ωθήσει τα περιθώρια κερδοφορίας. Σας συμφέρει περισσότερο να είστε η πρώτη επιλογή του 10% του πληθυσμού παρά μία από τις πρώτες δέκα επιλογές όλου του πληθυσμού.
Το να ποντάρεις στην ορθολογικότητα. Αυτό το λάθος είναι... κομψό, αλλά επικίνδυνο. Ο σχεδιασμός του μάρκετινγκ επιτελείται συνήθως από το αριστερό μέρος του εγκεφάλου, όπου λαμβάνονται ορθολογικές αποφάσεις, όπως η κατάρτιση των προϋπολογισμών και η χάραξη στρατηγικής. Οι καταναλωτές όμως δεν αποφασίζουν πάντα με λογική κι επιχειρηματολογία. Οι έρευνες δείχνουν πως το συναίσθημα όχι απλώς επηρεάζει τις αποφάσεις αγοράς αλλά τείνει να υπερπηδά τη λογική. Συνδεθείτε μαζί τους. Βασίζονται στο γούστο τους περισσότερο από ό,τι νομίζετε.

Το να αφήνεις την έρευνα αγοράς να κάνει κουμάντο. Πολλοί marketers επικαλούνται τα στοιχεία ερευνών σαν να κρύβουν μαγεία. Αν πω ότι η έρευνα αγοράς έχει τα όρια της, θα πω λίγα. Ορισμένες μπορούν ακόμη και να παραπλανούν. Οι καταναλωτές δεν συνειδητοποιούν πάντα πώς αισθάνονται, τι σκέφτονται, γιατί κάνουν αυτό που κάνουν και ακόμα και όταν τα συνειδητοποιούν δεν θα πουν πάντα την αλήθεια. Η έρευνα είναι ένα πολύτιμο όπλο για τον marketer, αλλά αν δεν χρησιμοποιηθεί σωστά μπορεί να του κοστίσει ένα δάχτυλο (η ακόμη και το το κεφάλι του).

Να παρασυρθείς από το καινούριο. Ζούμε σε γρήγορους ρυθμούς, συναρπαστικές στιγμές, καθώς ξεφυτρώνουν κάθε μέρα νέα εργαλεία μάρκετινγκ ή ενημέρωσης. Αν και όλα αξίζουν μια ματιά, κανένα δεν αξίζει να επικεντρώσετε τις προσπάθειες σας σε αυτό. Είναι εύκολο να παρασυρθείτε από τις σειρήνες των νέων τακτικών, αλλά η συνετή επιλογή είναι να εμμένετε σε αυτό που «πιάνει» και παράλληλα να αξιολογείτε τί θα μπορούσε να «πιάσει». Κάποια εταιρεία πρέπει να είναι η πρώτη να προσπαθήσει κάτι καινούριο, αλλά σπάνια (ή και ποτέ) θα είναι η δική σας.

Το να διαφημίζεις τις φιλοδοξίες σου. Όλοι φιλοδοξούμε να κάνουμε την ποιότητα προτεραιότητα Νο1, να προσφέρουμε υπηρεσίες χωρίς συμβιβασμούς και να επιδεικνύουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα, αλλά καμία εταιρεία δεν μπορεί να επιτύχει πλήρως σε όλους τους τομείς. Όταν διαφημίζετε τους στόχους σας, προσκαλείτε τους πελάτες σας να σας παρακολουθήσουν να τους χάνετε, και τη σήμερον ημέρα είναι πιο εύκολο από ποτέ να διαδώσουν τα νέα. Οι φιλοδοξίες είναι, εξ ορισμού, υποσχέσεις που δεν μπορούν να τηρηθούν πλήρως. Μην τις ανακοινώσετε, απλώς προσπαθείστε να ζήσετε υπηρετώντας τες.

Το να ακολουθείς τον ηγέτη. Ο ανταγωνισμός είναι φοβερός σαν αφηρημένη έννοια. Όταν όμως γίνεται συγκεκριμένη, τότε είναι απλώς δύσκολος, ιδίως εάν οι ανταγωνιστές σας κάνουν την κίνησή τους στην αγορά με ισχυρισμούς που θεωρείτε ότι μπορείτε να ισοφαρίσετε ή και να νικήσετε. Είναι δελεαστικό να προσπαθήσετε να κοντράρετε τον ανταγωνιστή, ειδικά εάν είναι ο ηγέτης. Αν το επιχειρήσετε όμως, είναι πιθανό να αυξήσετε την ισχύ τους και να παρακάμψετε αυτό που σας διαφοροποιεί. Μην προσπαθείτε να είναι καλύτεροι. Προσπαθείτε να είστε διαφορετικοί.

Το να ζητάς την έγκριση μιας επιτροπής. Εάν δεν μπορείτε να συμφωνήσετε με την οικογένειά σας για το τι είδους πίτα να φτιάξεις την ημέρα των Ευχαριστιών, πώς μπορείτε να περιμένετε από έναν αριθμό managers να συμφωνήσουν με κάτι τόσο υποκειμενικό, όπως η επικοινωνία του μάρκετινγκ; Η άποψη του καθενός είναι μοναδική, και όσο λιγότεροι άνθρωποι συμμετέχουν στην έγκριση των δημιουργικών δράσεων, τόσο το καλύτερο. Αν προσπαθήσετε να ικανοποιήσετε τους πάντες, θα καταλήξετε με ένα μείγμα που δεν θα μπορεί να φάει κανείς.
Η καλύτερη επιτροπή είναι η επιτροπή του ενός.

Το να κάνεις εκπτώσεις στον προϋπολογισμό. Ένας χαμηλός προϋπολογισμός μάρκετινγκ μπορεί να σας εξοικονομήσει δολάρια, αλλά θα σας κοστίσει στη δουλειά. Αν δεν επενδύετε ένα λογικό ποσοστό των κερδών σας στο μάρκετινγκ, δεν μπορείτε να έχετε μια πραγματική επιχείρηση. Σημειώστε πως είπα μάρκετινγκ και όχι διαφήμιση -η πληρωμένη διαφήμιση μπορεί να μην ταιριάζει στην περίπτωσή σας, αλλά κάθε επιχείρηση πρέπει με κάποιο τρόπο να στέλνει το μήνυμά της προς τα έξω. Βρείτε τον τρόπο και δαπανήστε τα χρήματα.

Να προβλέπεις ότι οι πελάτες θα αντιδράσουν άμεσα. Πότε ήταν η τελευταία φορά που πεταχτήκατε από την καρέκλα σας για να κάνετε ακριβώς αυτό που είδατε σε μια διαφήμιση; Το μάρκετινγκ δεν λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο, και ως καταναλωτές όλοι κατανοούμε γιατί. Ωστόσο, εμείς κατά κάποιο τρόπο περιμένουμε το μάρκετινγκ να δείξει άμεσα αποτελέσματα. Χρειάζεται χρόνος ώστε ένα μήνυμα να φτάσει στον προορισμό του, και η αξιοπιστία ενισχύεται μέσω της επιμονής. Σχεδιάστε προσεκτικά τις προσπάθειές σας και εμμείνετε σε αυτές.

Το να αποφεύγεις τη δράση. Τα σχέδια είναι καταπληκτικά, αλλά είναι μόνο λόγια πάνω σε χαρτί. Είναι εντυπωσιακό το πόσο χρόνο και χρήμα δαπανούν οι εταιρείες για να καταρτίσουν τα σχέδια τους, μόνο και μόνο για να παγώσουν πάνω στη σκηνή με το που ανοίξει η αυλαία. Είναι εύκολο να βρούμε δικαιολογία για να μην κάνουμε κάτι, παραδιδόμενοι στο φόβο του άγνωστου. Αλλά ακριβώς όπως οι συγγραφείς δεν είναι συγγραφείς έως ότου γράψουν, έτσι και οι marketers δεν είναι marketers μέχρι να κάνουν marketing. Δεν θα είναι όλα όσα κάνετε αποτελεσματικά, αλλά από τα λάθη σας θα μάθετε και θα γίνετε πιο δυνατοί.

Πηγή: http://www.capital.gr/...

 

Δείτε ακόμα...

6 εκατ. ευρώ το κέρδος του ΟΑΕΔ από τη μηχανοργάνωση

6 ????. ???? ?? ?????? ??? ???? ??? ?? ?????????????! ??????? ??? ??????????? ???? ???????????? ? ???? ???? ?? ???...

Περισσότερα...

8η στο top 10 των προς χρεωκοπία χωρών η Ελλάδα!

8η θέση στο top 10 των υποψηφίων προς χρεωκοπία χωρών η Ελλάδα,...

Περισσότερα...

2,7 εκατομμύρια ανέρχονται οι συνταξιούχοι

2,7 εκατομμύρια ανέρχονται οι συνταξιούχοι! Σε 2,707 εκατομμύρια...

Περισσότερα...

20% oριζόντια αύξηση των τελών κυκλοφορίας το 2012!

20% o???????? ?????? ??? ????? ??????????? ?? 2012! N??? ???????????? ??? ???? ?????????? ?.?. ??????????? ??? ?? ????...

Περισσότερα...

47 εκατ. το όφελος από τη μείωση τελών κινητής

47 εκατ. το όφελος από τη μείωση τελών κινητής! Δίχτυ προστασίας...

Περισσότερα...

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Διαφήμιση